"Chceli by sme možnosti budúceho využitia závodov prezentovať v polovici, najneskôr do konca januára budúceho roka," povedal Hille v rozhovore pre DPA. Medzitým do rokovaní o riešeniach pre dotknuté prevádzky vstúpila aj vláda.
Michelin začiatkom týždňa oznámil, že do konca roka 2025 zatvorí v
Nemecku postupne tri závody, čo sa dotkne 1410 nemeckých zamestnancov.
Navyše, firma presunie svoje zákaznícke centrum z Karlsruhe do Poľska,
čo pocíti ďalších 122 zamestnancov. Michelin zamestnáva v súčasnosti v
Nemecku, Rakúsku a vo Švajčiarsku vyše 8000 ľudí.
Spoločnosť dodala, že dôvodom je dovoz lacných pneumatík pre nákladné
vozidlá z krajín s nízkymi mzdami, ale aj rastúce výrobné náklady. V
dôsledku kombinácie týchto faktorov klesla konkurencieschopnosť firmy a
jej podiel na trhu.
Dotknuté závody sú tak ďalšie, ktoré sa Michelin rozhodol zatvoriť. Už v
roku 2019 ukončil prevádzku závodu v Bambergu. V prevádzke tak zostane
už iba závod na výrobu pneumatík na osobné vozidlá v meste Bad Kreuznach
na juhozápade Nemecka a závod na protektorovanie pneumatík v Homburgu.
V tejto súvislosti Hille z IG BCE uviedol, že dúfa, že sa podarí presunúť časť zamestnancov do závodu Bad Kreuznach. "Bohužiaľ, nepôjde o stovky," povedal s tým, že aj Bad Kreuznach zápasí s výkyvmi v objednávkach.
V kríze je celý nemecký gumárenský priemysel. V polovici novembra
americký výrobca pneumatík Goodyear oznámil, že ukončí produkciu vo
Fürstenwalde a zatvorí aj závod v meste Fulda. Rozhodnutie americkej
firmy sa dotkne zhruba 1800 pracovných miest.
Navyše, nemecký Continental oznámil v roku 2020 zatvorenie závodu v
Aachene. IG BCE informovala, že v súčasnosti funguje v Nemecku 12
závodov na výrobu pneumatík, z nich však tretine hrozí v dôsledku plánov
Goodyearu a Michelinu zánik.